Une spécialiste de la Poste Suisse pour la sécurité des données

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A propos de nous

Une spécialiste de la Poste Suisse pour la sécurité des données

SwissSign est un Trust Service Provider (TSP) suisse reconnu ainsi qu’un fournisseur leader en matière de services de confiance. Avec nos services, nous fournissons une infrastructure de clés publiques robuste qui permet d'obtenir des certificats numériques sécurisés ainsi que des signatures et des vérifications d'identité, garantissant ainsi des interactions numériques fiables et conformes à la loi.

SwissSign permet aux entreprises de respecter les normes les plus strictes en matière de protection des données, de confidentialité et de conformité. Cela, tout en renforçant leur souveraineté numérique et en veillant à ce que leurs activités se déroulent en toute sécurité et dans le respect des réglementations. Notre infrastructure géo-redondante, entièrement autogérée et située exclusivement en Suisse, garantit que les données sensibles des clients sont traitées avec une protection inégalée, offrant à nos clients et à leurs clients une tranquillité d'esprit hors pair.

Ce que nous offrons

Chez SwissSign, un milieu de travail moderne avec une grande variété d'avantages t'attend. 

Nos prestations

 

Offres d'emploi actuelles

Senior Product Manager (80-100%) Glattbrugg (ZH)

Your new challenge

In this versatile and exciting position, you will provide comprehensive and competent support to the Head of Certificate Services in tackling the operational challenges of an internationally oriented trust service provider. With your expertise in Public Certificate Authority Services (TSP), strong customer orientation and technical proficiency, you will play a key role in further developing and positioning our certificate services in the market.
 

An overview of your tasks

  • Manage Certificate Authority and Lifecycle Management roadmaps, tracking customer needs and market trends.
  • Drive the commercializing of new PKI certificate types (e.g., BIMI, VMC) through active participation in international standards bodies
  • Translate standards into commercial opportunities by collaborating with partners, technology providers, and relying on parties to launch and scale new product categories in the market
  • Provide recommendations to redefine and optimize business models to mitigate risks from industry-wide PKI distrust events, ensuring continuity and trust for customers
  • Monitor competitors and pricing to stay informed
  • Collaborate with sales to support key clients
  • Train sales team for improved performance
  • Develop proposals for faster market entry
  • Drive growth within TSP
  • Support marketing activities
  • Assist direct and indirect sales efforts
     

What you bring along

  • University degree in computer science, business informatics, engineering, business administration or a related field (Master’s or Bachelor’s); additional certifications in PKI, IT security or product management are an advantage
  • At least 10 years in a comparable position at a trusted certificate or trust service provider (TSP) with a focus on Public Certificate Authority Services
  • Deep knowledge of PKI technologies, lifecycle management and international certification standards (e.g. BIMI, VMC); ability to translate complex technical topics into viable business models
  • Excellent English skills (minimum level C1); German or additional languages an advantage; strong presentation and facilitation abilities
     

What makes you stand out

Alongside your specialist expertise, your trustworthiness, assertiveness, initiative and communication skills enable you to work successfully across departments. You are solution-oriented, structured and pragmatic in your approach.

Legal Counsel (80-100%) Glattbrugg (ZH) or Lausanne (VD)

Your new challenge

In this versatile and interesting position, you will provide comprehensive and competent support to the Head of Legal in the challenges of the day-to-day operations of an internationally oriented trust service provider. In addition to dealing with legal issues in IT and business law, this includes monitoring the legal compliance of all processes and products.


An overview of your tasks

  • Answering legal questions of the individual business units with a focus on data protection, IT and contract law as well as labour law
  • Providing legal advice to the business units in the context of operational business and projects
  • Responsibility for internal regulations, directives, standard contracts and GTC
  • Drafting and negotiating contracts
  • Monitoring of relevant legislation (national and international)
  • Legal coordination with the legal department of the parent company and other external stakeholders (including the EDÖB, external data protection officers, external lawyers)
  • Supporting the various business units in legal discussions with third party customers, partners, suppliers.


What you bring along

  • Master's degree in law (admission to the bar in Switzerland or the EU an advantage)
  • At least three years of relevant professional experience in a law firm or an international company
  • Very good language skills in German (C2) and English (at least level C1) are essential, knowledge of French (B1) is desirable
  • Sound knowledge of Swiss and international contract and IT law
  • Experience in commercial law as well as in national and European data protection law (FADP, GDPR)


What makes you stand out

  • In addition to your in-depth specialist knowledge, you are characterized by qualities such as trustworthiness, assertiveness, initiative, and communication skills, which enable you to work successfully across departments.
  • You have a solution-oriented personality, structured and pragmatic way of working
     

Customer Support Specialist (80-100%) Glattbrugg (ZH)

Your new challenge

As a Customer Support Specialist, you are the business card of our company. With your communication skills and understanding of technology, you handle enquiries from our SwissID users and offer them assistance with our processes such as online identity verification. 
You also support our business customers with enquiries about digital signatures and certificates and you support the processing of faults from the end customer 1st level support. Your hands-on mentality helps you to keep a cool head even in hectic times.


An overview of your tasks

Support for SwissID users:

  • Receiving technical customer enquiries for SwissID users by telephone, ticketing system or e-mail in French, German, English and Italian, mainly on the following topics:
  • Login with SwissID for online services
  • Assistance with questions about online identity verification with the SwissID 
  • Enquiries and support for qualified digital signatures according to ZertEs
  • Inquiries about the electronic patient record and the support of users in digital onboarding
  • Working hours: Monday to Friday, 8 a.m. to 5 p.m. or 9 a.m. to 6 p.m. 


What you bring along

  • Successfully completed training
  • Customer service/support experience
  • Good manners and friendliness characterize you
  • Flexibility and reliability
  • Quick comprehension and analytical thinking
  • Good communication skills and the ability to keep calm even in stressful situations
  • Fluent French and solid German skills are mandatory, other languages such as Italian and English are desirable

Mentions légales: En envoyant votre dossier de candidature par e-mail, vous acceptez que SwissSign SA traite vos données pour mener à bien le processus de recrutement. En outre, vous comprenez que l’envoi par e-mail comporte des risques pour lesquels SwissSign SA décline toute responsabilité. Vous trouverez de plus amples informations à ce sujet dans notre déclaration de protection des données. Par ailleurs, nous attirons votre attention sur le fait que vous pouvez également envoyer votre dossier de candidature par voie postale.

Nous attendons ta candidature avec impatience!

Sandra Stanek, Manager HR SwissSign

E-Mail: [email protected]

Nos prestations en tant qu’employeur

Modèles de travail flexibles

Nous offrons des horaires de travail flexibles et des possibilités de travail à temps partiel. Le travail à domicile fait aussi, si nécessaire et en fonction de l’activité, partie de notre modèle de travail.

Milieu de travail

Un milieu de travail moderne imprégné de l’esprit start-up et laissant une grande marge de manœuvre t’attend. La responsabilité propre et la participation active sont encouragées. Nous bénéficions d’une communication directe et d’une hiérarchie plate.

Congés

Un bon équilibre travail-vie nous importe. C’est pourquoi tu as droit à un minimum de cinq semaines de congés.

Transports publics

Notre site, situé juste à côté de la gare de Glattbrugg, bénéficie d’une bonne desserte (S-Bahn, tram et bus). Nous soutenons en outre l’utilisation des transports publics et finançons ton abonnement demi-tarif.

Prévoyance vieillesse

Notre prévoyance comprend des prestations surobligatoires et la prise en charge des cotisations d’épargne est répartie de manière attrayante: employeur 65%, employé 35%.

Santé

La promotion de la santé nous importe. Tous les collaborateurs ont un poste de travail moderne réglable en hauteur et les sportifs se motivent mutuellement au sein du groupe de jogging.

Formation continue

Nous accordons de l’importance à la qualification des collaborateurs et encourageons donc explicitement les mesures de formation continue importantes pour l’activité actuelle ou future.

Équipe

Tu trouveras chez nous une équipe internationale dynamique composée de collègues sympathiques. Nous aimons nous retrouver de temps en temps pour une bière après le travail.

Communication

Chez nous, tu téléphones gratuitement. Nous prenons en charge tes frais d’abonnement de portable pour que tu puisses te concentrer sur d’autres choses.